Costa Favolosa – West Middellandse Zee Cruise – dag 1 + 2

Koos en Caroline zijn voor de eerste keer op cruise. Zij maken een 8-daagse cruise met de Costa Favolosa in de West Middellandse Zee. Lees hier hun belevenissen en ervaringen:

Dag 1 – Barcelona

Vandaag vroeg opgestaan met een heerlijk vakantiegevoel. Na een prettige vlucht rond 10.00 uur geland in Barcelona. Bagage opgehaald en met de Aerobus voor € 5,90 per persoon naar het centrum van Barcelona, Place de Catalunya, laatste halte. Daar op zoek naar de LockerBarcelona om voor €13,50 onze koffers te parkeren. Het kan beginnen.

Barcelona

Heerlijk geslenterd over La Rambla en even binnen geweest in de Mercat Boqueria, een overdekte markt, met heerlijk vers fruit, verse vis en andere levensmiddelen. Daarna doorgelopen naar de Port Vell, heerlijk genietend van het mooie weer. Wat een prachtige boten liggen er in de haven en wij zijn benieuwd naar ons schip? Zullen we hem straks kunnen vinden? De medewerkster van de LockerBarcelona gaf het advies dat we vanaf de Place de Catalunya beter een taxi konden nemen. Was bijna net zo duur als het openbaar vervoer en veel comfortabeler. Doorgelopen naar de Place Maria del Mal, wat een leuk pleintje om wat te drinken. De Catedral van Barcelona nog bekeken en toen geland op een terrasje om nog iets lekkers te drinken. Straks de koffers ophalen en dan een taxi zoeken. Het gaat gebeuren. We zijn heel nieuwsgierig! Morgen onze eerste belevenissen aan boord!

Mercat de la Boqueria Barcelona

Dag 2- Palma de Mallorca

Costa Favolosa

Gisteren rond 17.00 uur hebben we de koffers opgehaald en een taxi gezocht, die ons voor € 16,00 bij de Costa Favolosa bracht. Wat een ontzettend groot schip als je dit in het echt voor het eerst ziet. Na enige formaliteiten konden we aan boord en onze hut zoeken. Blij verrast waren we dat het er zo netjes en schoon uitzag. Niet overdreven groot en luxe, maar prima in te verblijven. Daar lagen de pasjes waarmee we de hut in en uit konden en drankjes bestellen. Ook zagen we dat we eigenlijk al verwacht werden voor de veiligheidsoefening. Niet onbelangrijk want als er iets aan de hand is, kun je je goed voorstellen dat het belangrijk is dat alles goed en rustig verloopt.

Daarna hebben we het schip een beetje verkend en een lekker drankje genomen. Het is indrukwekkend hoe groot en mooi het schip is, met een glazen lift van waaruit je op gemeenschappelijke ruimtes kijkt. Een beetje opgefrist zijn we op zoek gegaan naar het restaurant. Daar waren alle tafels keurig gedekt met linnen en is het een hele organisatie om alle passagiers te bedienen. Na de maaltijd hebben we nog een rondje over het dek gemaakt en een afzakkertje genomen. Moe van de reis hebben we  op tijd ons bed opgezocht en bewaren we een bezoekje aan de discotheek maar tot morgen.

De wekker loopt om half 8 af, want om 9.00 uur kunnen we van boord. Eerst lekker douchen en even kijken wat het weer is om de juiste outfit te kunnen kiezen en dan een dekje lager voor het ontbijtbuffet. Heerlijk verse broodjes, eitje, bacon, vers fruit, lekker bakje koffie en een sapje. Niks mis mee! Lekker eten met uitzicht op Palma de Mallorca.

Palma de Mallorca

Het is rond de 25 graden, dus voor ons zomers warm met bewolking, dus ideaal weer om iets te gaan ondernemen. We wandelen langs de haven en zien van veraf al de gigantische kathedraal boven de stad uit en besluiten daar naartoe te lopen. Het leek iets dichterbij, maar na 45 minuten komen we aardig in de richting en stuiten eerst op La Llotja, een oude kerk met daarin wisselende exposities en deze keer met kunstwerken van Tony Cragg.

We lopen verder en komen bij de kathedraal, wat een imposant bouwwerk en de ligging is prachtig.In het Parc de la Mar, rondom de kathedraal, is het gezellig druk en kun je je laten fotograferen met allerlei bijzondere mensen. Ook het Palacio Almudaine is zeker het bekijken waard met de tuin  en fonteinen. Als we richting het centrum gaan, stuiten we op een orkest dat in de open lucht een concert geeft. Heerlijk als je er op kunt rekenen dat het eigenlijk altijd mooi weer is. Ook komen we een groepje pubers in zomers schooluniform tegen en zijn we blij dat het in Nederland al lang geleden is afgeschaft. We lopen daarna het centrum in met prachtige winkels achter authentieke gevels en bogen. De meest luxueuze merken zijn te vinden in idyllische straten.

Na een bezoekje aan Esbaluard zijn we een terrasje gaan zoeken om nog even wat te drinken voordat we aan de terugtocht naar het schip gaan beginnen. Morgen hebben we een dag op zee om lekker uit te rusten van alle indrukken.