Regal Princess, Middellandse Zee cruise, dag 5 en 6

Collega’s Tessa en Nicky zijn voor het eerst op cruise. Maandag 19 mei hebben ze lekker gerelaxt tijdens een cruisedag op zee. Dinsdag stond Venetië op het programma. Lees mee hoe zij Venetië hebben ervaren.

Inmiddels zijn we weer terug in Nederland en alweer druk aan het werk op kantoor. In een soort roes gaat deze dag voorbij, want je gedachten dwalen steeds af naar de Regal Princess. Beetje onwerkelijk dat we gister nog in Venetië liepen en nu alweer druk onze mail aan het bijwerken zijn. Het enige voordeel is dat het in Nederland ook lekker weer is.

Dinsdag 20 mei 2014

Tussen 05.00 en 06.00 uur ’s ochtends voer het schip de haven van Venetië binnen. Vroeg eruit natuurlijk! Half 6 ging de wekker, pff! Maar we mogen niet klagen, het uitzicht was adembenemend mooi.

Rond 07.30 uur zaten we in de ontbijtzaal met onze koffer (we hadden besloten om deze zelf van boord te dragen) om zo rond 08.30 uur te kunnen ontschepen. Zodra we van het schip af kwamen, gingen we op zoek naar de “People Mover”, een klein treintje, die ons naar het Piazzale Roma bracht. Hier konden we onze koffer onderbrengen in een bewaakte stalling. Een ticket voor de “People Mover” kost € 1,30 p.p.

Venetie

Het weer in Venetië was lekker warm, gemiddeld 21 graden en af en toe een heerlijk zonnetje. Onze collega Anouschka wist precies wat de plekjes waren die je in ieder geval gezien moest hebben. Dus dat was onze “Mrs. Guide” van vandaag. De Rialtobrug, het San Marco plein met het Dogenpaleis en de Brug der Zuchten waren een paar van deze plekken. Vanaf het Piazzale Roma is het prima te lopen. Ook hartstikke leuk om door alle steegjes van Venetië te wandelen. Elk steegje is weer unieker en leuker. Het was lekker druk in Venetië, want er lagen 4 cruiseschepen in de haven (Silversea, Celebrity Cruises en Costa Cruises waren ook present). Maar dit maakte de sfeer alleen maar gezelliger.

Het San Marcoplein (Piazza San Marco) is het centrale plein van de Italiaanse stad Venetië. Achter het San Marcoplein is een opstapplaats voor de gondels. Onderweg, richting het San Marcoplein, kom je over de Rialto brug. Het is de oudste en de bekendste brug over het Canal Grande. Het beroemde fotomomentje mocht dan natuurlijk niet missen.

Rialtobrug, Venetie

Eenmaal bij het San Marco plein aangekomen was het tijd voor een lekker bakje Italiaanse cappuccino, dat hadden we wel verdiend! Het is nou eenmaal zo dat het plein een toeristische plek is, maar om nou € 10,- voor een cappuccino te betalen? Nee… dat vonden we wel wat te veel. Als je iets verder terugloopt de steegjes in, vind je daar leuke cafeetjes. Deze zijn gelukkig een stuk goedkoper! Dit is dan ook de tip van de dag!

San Marco plein, Venetie

De tijd tikte door en helaas moesten we langzaam weer terug lopen, om de bus te halen, die ons naar het vliegveld bracht. Onderweg waren we nog een hapje gaan eten bij een restaurant, Bar Rio Fradi; daar kan je heerlijke pizza’s, mozzarella en lekkere broodjes krijgen. Om de reis goed af te sluiten moesten we nog wel even een heerlijke Aperol Spritz nuttigen en proosten op al het moois dat deze eerste cruise met de Regal Princess heeft gebracht. Hulde aan Princess dat alles tot in de puntjes geregeld was. Voor de mensen die nog niet bekend zijn met Aperol Spritz, dat is HET aperitiefje wat veel in Italië gedronken wordt. Het drankje komt oorspronkelijk uit de hoofdstad van Veneto: Venetië.

Eten
Collega’s Astrid, Tessa en Anouschka

Nou, dat was het dan weer.. Hup, de bus in en naar het vliegveld. Doei Regal Princess, doei Venetië. Hopelijk tot de volgende keer.