Cruise Rio tot Miami, MSC Divina, Deel 3

De 22-jarige Niels en zijn vriendin Kelly zijn mee op een 20-daagse cruise met de MSC Divina. Voor Cruise Travel houden zij een blog bij over hun cruise. Lees mee met hun cruiseverhalen.

Bridgetown, Barbados

Na vijf dagen op zee zagen we eindelijk weer land! Rond 07.00 uur kwamen de contouren van Barbados in zicht. Hoewel Barbados nog net in de Atlantische Oceaan ligt, wordt het toch als het Caribische gebied gezien. Een Engels eiland waar vele grote sterren zoals Sting en Rihanna een “bescheiden” optrekje hebben. Ook zagen we in de haven van Barbados voor het eerst deze cruise een ander cruiseschip. Het was de Jewel of the Seas van Royal Caribbean International. Op het oog een klein schip vergeleken met onze MSC Divina, maar van dichtbij ook een behoorlijk schip.

Jewel of the Seas

Helaas dachten alle andere passagiers ook even snel te ontbijten om vervolgens van het schip af te gaan. Het was deze cruise nog nooit zo druk geweest bij het ontbijtbuffet en de ovens draaiden overuren om ons van vers brood te voorzien. Nadat we om 09.30 uur eindelijk ontbeten hadden, gingen we zo snel mogelijk van het schip om Bridgetown in te gaan. Omdat de excursies in Barbados helaas al volgeboekt waren, zijn we met een taxi naar een strand gegaan. Mooie witte stranden, palmbomen en de kristalheldere en azuurblauwe zee maakten het echt een klein paradijs. En dan te bedenken dat dit nog maar het begin van het Caribische gebied is. Op het strand is ook van alles te doen zoals met waterscooters varen, met schildpadden snorkelen en met catamarans meevaren. Wij zijn tot in de middag op het strand gebleven en rond 15.00 uur weer teruggegaan naar het schip die om 16.00 uur vertrok, maar er is nog veel meer te zien en te doen in Bridgetown. Je kunt catamaranexcursies naar scheepswrakken maken, het Barbados Wildlife Reserve bezoeken, een Jeeptour over het eiland maken of één van de vele markten bezoeken. Een alternatieve manier om het eiland te verkennen is per fiets.

Strand, Barbados

St. George’s, Grenada

Na vertrek uit Barbados, kwamen we de volgende ochtend (25 juli) aan in St. George’s, Grenada. Een eiland wat er bij aankomst nog mooier bij lag dan Barbados. Je ziet gelijk het centrum van St. George’s dat gevormd wordt door de beroemdste natuurlijke haven van het Caribische gebied genaamd “The Careenage”. Ook zie je op de heuvels twee forten staan. Fort Frederick is tegenwoordig een toeristische trekpleister en biedt een mooi uitzicht over de stad en de haven. Fort Matthew wordt gebruikt als gevangenis.

Fort Frederick en Fort Matthew, St. George's, Grenada
Fort Frederick en Fort Matthew, St. George’s, Grenada

Eenmaal van het schip werden we ontvangen door de vrolijke klanken van een steelband en liepen we de cruiseterminal in waar je, net als in veel andere havens in het Caribische gebied, veel taxfree winkels vindt die onder andere goud en diamanten aanbieden. In het dagelijks krantje van het cruiseschip werd het drie kilometer lange zandstrand Grand Anse Beach aangeraden. Dit strand wordt beschreven als één van de mooiste van de Caribbean en inmiddels kunnen we niks anders dan dit beamen. Het ene eiland is werkelijk nog mooier dan het andere. Leuk hier was ook dat je met watertaxi’s van de cruiseterminal direct naar Grand Anse Beach gebracht wordt. Een retourtje kost slechts $8.

St. George's, Grenada

Na een heerlijke middag (wederom op een strand) kwamen we terug bij het schip. Het schip vertrok rond 18.00 uur uit Grenada vergezeld door een (warme) Caribische regenbui.

We gaan ongeveer 900 kilometer varen richting de Nederlandse Antillen waar we wederom na een cruisedag op zee op zondag 27 juli rond 08.00 uur in Curaçao aankomen. Hier gaan we weer leuke en bijzondere dingen doen, maar daarover in het volgende blog veel meer!