Cruise Rio tot Miami, MSC Divina, Deel 6

De 22-jarige Niels en zijn vriendin Kelly zijn mee op een 20-daagse cruise met de MSC Divina. Voor Cruise Travel houden zij een blog bij over hun cruise. Lees mee met hun laatste cruiseverhaal.

We lieten alle mooie eilanden achter ons en zetten koers richting Miami. Na een “Best of” show in het theater en een geweldig laatste galadiner brak helaas de laatste cruisedag aan. Na uitgeslapen en in het restaurant ontbeten te hebben, gingen we nog voor de laatste zonnestralen van het Caribische gebied aan het zwembad. Inmiddels voeren we zij aan zij met een groep dolfijnen tussen Mexico en Cuba door. Na de lunch gingen we nog even alle winkels in het schip langs die enorme aanbiedingen op hun belastingvrije producten hadden. Aan het eind van de middag moesten we dan toch echt onze koffers in gaan pakken zodat we nog van de laatste avond op de MSC Divina konden genieten. We hadden nog de illusie dat we met minder weg zouden gaan dan dat we kwamen, maar niks was minder waar. Na flink wat wegen en overpakken zaten de koffers vier uur later met een kleine 70 kilo aan bagage eindelijk dicht. In de avond nog lekker wat drinken bij de vele bars en vervolgens genieten van het allerlaatste diner. Na afscheid genomen te hebben van de obers en onze Braziliaanse tafelvrienden, was het inmiddels alweer half 12 ‘s avonds en kon je toch wel merken dat de cruise aan zijn einde was gekomen. Omdat iedereen vroeg zijn kamer af moest was het enorm rustig op het schip om 12 ‘s nachts en dus besloten we ook om onze rust te gaan pakken. Nog even snel de koffers voor één uur op de gang zetten en slapen.

MSC Divina

Miami

Die nacht kwam het schip helaas al om vier uur ‘s morgens aan in de haven van Miami en konden we geen toeschouwer zijn van de aankomst in deze wereldstad. Vroeg de wekker gezet om vroeg het schip af te gaan, snel ontbijten, snel nog een rondje over het schip, de andere Nederlanders gedag zeggen, om vervolgens met een enorme vertraging uit de cruiseterminal te lopen. Nadat we eenmaal in Miami waren, was het alweer het einde van de middag. We besloten om volgens traditie nog maar even op het wereldberoemde strand van Miami Beach te gaan kijken waar tevens ons hotel aan lag. Na getuigen van een bruiloft op het strand te zijn geweest en nog even gezwommen te hebben, zijn we teruggegaan naar het hotel. We hebben die dag ook nog even rondgelopen in de stad. Je moet er wel rekening mee houden dat je in het uitgaansleven van Miami 21 jaar moet zijn om überhaupt ergens naar binnen te mogen. Helaas is Kelly nog twintig en kwamen we niet binnen bij de bars en clubs.

We hebben dus helaas weinig kunnen zien van Miami, dus we hebben zeker een reden om hier nog terug te komen. Dan zou ik ook meerdere nachten blijven en een hotel aan Miami South Beach nemen. Dat is toch wel de plek waar het allemaal gebeurt langs de stranden van Miami.

De volgende dag was het moment van terugkeren naar Nederland helaas aangekomen. Om elf uur gingen we met een taxi naar het vliegveld en onze binnenlandse vlucht naar Atlanta vertrok om 13.55 uur. Bijzonder gedurende deze twee uur durende vlucht was dat het vliegtuig uitgerust was met WiFi. Tegen betaling kan je dan van vlak na de start tot twintig minuten voor de landing gebruik maken van het netwerk van het vliegtuig. Als je trouwens dacht dat Schiphol groot was. Schiphol is klein vergeleken met Atlanta. Atlanta heeft zes terminals die verbonden worden door een monorail. Na een kleine tussenstop van anderhalf uur, vervolgden we onze reis richting Amsterdam. Na een comfortabele vlucht van acht uur met Delta Airlines, landden we vroeg in de ochtend op Schiphol en was onze fantastische reis echt afgelopen.

Vliegreis

Een reis van ruim 18.000 kilometer door de lucht en ruim 10.000 kilometer over zee in 23 dagen.

We hebben gedurende de hele reis 12 plaatsen bezocht, verdeeld over 3 continenten en het bijzondere is dat we onze koffers eigenlijk maar één keer in- en uitgepakt hebben.

In onze ogen is cruisen ook zeker ideaal voor jongeren. Je kan iedere soort vakantie krijgen, geheel en uitstekend verzorgd op een enorm luxe schip waar menig resort een voorbeeld aan kan nemen.

Of je nou lekker witl uitrusten op de mooiste stranden ter wereld, tot in de late uurtjes door wilt gaan, vele verschillende culturen wilt bewonderen, een actieve vakantie wilt hebben of wat je ook maar kunt bedenken. Het kan allemaal op een cruise! Vergeet ook vooral niet de faciliteiten aan boord. Het is tegenwoordig ook nog eens bijzonder goed betaalbaar. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar de prijs/kwaliteit verhouding is altijd perfect. We zien ook steeds meer en meer jongeren en jongvolwassenen van over de hele wereld op de schepen voorbij komen.

We hebben enorm genoten van onze droomreis en kijken alweer uit naar onze volgende cruise!